تعمیر صندلی

ساخت وبلاگ

صندلی کامپیوتر و صندلی اداری یکی از لوازمی‌است که عمر بسیار بالایی دارد و خیلی طول می‌کشد که بدنه آن خراب بشود. با این حال خیلی از ما صندلی کارمان را قبل از خراب شدن بدنه عوض می‌کنیم. کهنه شدن روکش پارچه ای یا چرمی‌این صندلی‌ها ظاهر آنها را حسابی زشت میکند. در این ساختنی یاد می‌گیرید که چطور تعمیر صندلی اداری  کهنه اما سالم را دوباره نو کنید؛ آن هم با کمترین هزینه ممکن.

صندلی های کامیپوتر قدیمی را دوباره نو کنیدمی توانید با صرف کمترین هزینه ظاهر جدیدی به این صندلی بدهیداین روش را می توانید روی همه صندلی های اداری پیاده کنید

تنها چیزی که برای نو کردن صندلی کامپیوتر نیاز دارید کمی‌پارچه و یک منگنه دستی است. با این روش سریع و راحت می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد ظاهر تعمیر صندلی اداری را نو کنید.

گام اول : وسایل و ابزار موردنیاز

وسایل و ابزار موردنیاز برای تعویض روکش صندلی کامپیوتر

پارچه (معمولاً نیم متر پارچه کافی است. باید طول و عرض پشتی و نشیمنگاه صندلی را اندازه بگیرید و به هر طرف ۱۰ سانتیمتر اضافه کنید تا مطمئن شوید پارچه کم نمی‌آید)

پیچ گوشتی ، منگنه بزرگ ، قیچی

نمی‌توانید به تنهایی پارچه روی صندلی‌ها را تعویض کنید و باید از یک نفر کمک بگیرید.

گام دوم : صندلی را باز کنید

ابتدا باید صندلی را باز کنیدکارتان را از پشتی صندلی شروع کنیدپایه را از نشیمنگاه صندلی باز کنیدقطعه متصل کننده را از پشتی صندلی جدا کنیدقطعه متصل کننده را از پشتی صندلی جدا کنیدمی بینید که همه قعطعات از هم جدا شده اندپوشش پلاستیکی روی این دو قطعه را هم جدا کنید

تعمیر صندلی اداری مدل‌های متنوعی دارند و نحوه مونتاژ آنها با هم متفاوت است. به همین خاطر نمی‌توانیم یک راهنمای مرحله به مرحله برای باز کردن صندلی در اختیارتان بگذاریم. اما معمولاً صندلی‌های کامپیوتر خانگی ساده تر از نمونه‌های اداری هستند و باز کردن آن هم آسان تر است. قبل از اینکه باز کردن صندلی را شروع کنید باید خوب صندلی را بررسی کنید و ببینید چطور باید آن را باز کنید.

ابتدا صندلی را روی زمین برگردانید و پیچ‌هایی که باید باز کنید را پیدا کنید. صندلی که در تصویر می‌بینید باید دسته‌ها و پایه اش باز بشود تا پشتی و نشیمنگاه از هم جدا شوند. کارتان وقتی تمام می‌شود که پشتی و نشیمنگاه صندلی کاملاً از سایر قطعات صندلی جدا شده باشند.

زیر نشیمنگاه همه صندلی‌ها یک پوشش پلاستیکی وجود دارد که آن را هم باید جدا کنید. بدون جدا کردن این پوشش نمی‌توانید پارچه قدیمی‌را باز کنید. تعمیر صندلی اداری

گام سوم : پارچه‌ها را ببرید

پشتی صندلی را روی پارچه بگذارید و پارچه را ببریدپارچه باید 5 تا 10 سانتیمتر حاشیه داشته باشد

نشیمنگاه صندلی را روی پارچه ای که انتخاب کرده اید قرار دهید و دور آن را ببرید. حتماً حاشیه کافی برای پارچه در نظر بگیرید تا بتوانید براحتی دور پارچه را منگنه بزنید. بسته به ضخامت نشیمنگاه این حاشیه را ۵ تا ۱۰ سانتیمتر در نظر بگیرید. بهتر است در اندازه گیری‌ها دست بالا را بگیرید چون بعداً می‌توانید پارچه اضافی را ببرید.

اگر پارچه تان طرح خاصی دارد که می‌خواهید دیده بشود، باید پارچه را طوری تنظیم کنید که طرح در جهت صحیح و مکان مناسب قرار بگیرد.

گام چهارم : پارچه را به صندلی منگنه کنید

پشتی صندلی را از وسط پارچه بگذارید و از یک طرف منگنه زدن را شروع کنیدپارچه را خوب بکشید و طرف مقابل را منگنه کنیداینکار را برای طرف سوم هم تکرار کنیدو طرف چهارملبه ها را خوب و مرتب جمع کنید و تاجاییکه می شود بکشیدلبه ها را هم منگنه بزنیدهمین مراحل را برای نشیمنگاه صندلی تکرار کنید تعمیر صندلی اداری

حالا باید مهمترین قسمت کار را انجام دهید : منگنه کردن پارچه به صندلی. لازم نیست حتماً پارچه قدیمی‌را جدا کنید و ما هم توصیه نمی‌کنیم اینکار را بکنید. برخی از صندلی‌ها آستر ندارند و اگر پارچه کهنه را جدا کنید ممکن است مجبور شوید یک آستر هم تهیه کنید.

مهمترین نکته درباره منگنه پارچه به صندلی این است که پارچه را تا جاییکه می‌توانید سفت بکشید و بعد منگنه کنید. پارچه روی صندلی کامپیوتر به مرور زمان شل می‌شود و اگر حالا دقت نکنید باید بعداً دوباره صندلی را باز کنید.

کارتان را از یک طرف پشتی آغاز کنید و با چند منگنه پارچه را به صندلی بچسبانید. حالا پارچه را تا جایی که به منگنه‌ها آسیب نمی‌خورد بکشید و روبروی منگنه‌های قبلی را منگنه کنید. همین مراحل را برای دو طرف دیگر پشتی هم تکرار کنید و حواستان باشد پارچه کاملاً کشیده شده باشد. در منگنه زدن زیاده روی نکنید و به تعدادی که پارچه را سفت نگه دارند اکتفا کنید. وقتی چهار طرف پارچه را به صندلی وصل کردید، پارچه را با منگنه به دور صندلی وصل کنید و در همین حین چهار طرف پارچه را بهم وصل کنید (درست کثل کوک زدن).

تعمیر صندلی اداری  گوشه‌های پارچه را با دقت و ظرافت بیشتری منگنه کنید چون تاثیر زیادی در ظاهر صندلی می‌گذارند. فقط وقتی منگنه کردن گوشه‌ها را شروع کنید که کارتان با سایر قسمت‌های پارچه تمام شده باشد. پارچه را سفت بکشید و لبه‌های آن را مرتب کنید. حالا از کسی که کمک تان میکند بخواهید پارچه ای که نگه داشته اید را منگنه کند. همین کار را برای هر چهار گوشه تکرار کنید.

حالا همین مراحل را برای نشیمنگاه صندلی تکرار کنید و حواستان باشد پارچه را تا جایی که می‌توانید بکشید.

گام پنجم : پارچه‌های اضافی را ببرید

حالا باید پارچه های اضافی را ببریدنباید پارچه را خیلی از لبه ببریداینکار را برای هر دو طرف تکرار کنید

وقتی پارچه رویی هر دو قسمت صندلی کامپیوتر را عوض کردید، آنها را برگردانید و پارچه‌های اضافی را ببرید. همانطور که گفتیم پارچه به مرور زمان شل می‌شود و به همین خاطر نباید خیلی از لبه منگنه‌ها پارچه‌ها برش بزنید. یک حاشیه یک تا یک و نیم سانتی از ردیف اول منگنه‌ها در نظر بگیرید.

گام ششم : صندلی را ببندید

تعمیر صندلی اداری  پوشش پلاستیکی پشتی صندلی را ببندیدپوشش پلاستیکی نشیمنگاه صندلی را ببندیدحالا پایه را به نشیمنگاه وصل کنیددقت کنید که پیچ ها را خوب سفت کرده باشیدقطعه متصل کننده را به نشیمنگاه وصل کنیدحالا پشتی صندلی را به این قطعه وصل کنید

پوشش پلاستیکی پشت نشیمنگاه و پشتی را وصل کنید. پایه را به نشیمنگاه وصل کنید و سپس صندلی را روی زمین بخوابانید. قطعه ای که پشتی را به نشیمنگاه وصل میکند را ابتدا به نشیمنگاه و سپس به پشتی صندلی ببندید. در آخر هم دسته‌های صندلی را وصل کنید.

کارتان که تمام شد یکبار تمام پیچ‌ها را چک کنید و اگر شل بودند آنها را خوب سفت کنید.

تعمیر صندلی...
ما را در سایت تعمیر صندلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین tamirsandali بازدید : 411 تاريخ : شنبه 17 مهر 1395 ساعت: 3:47

برای تمیز کردن انواع درب ضد صدا می توانیم از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کنیم. برای لکه های شدیدی که در سطح درب وجود دارد باید شوینده های خنثی و یا تمیزکننده های مخصوص به کار ببریم و سپس درب ضد صدا را خشک کنیم.در درب هایی که از رزین و یا فلز ساخته شده اند معمولا برای از بین بردن خش ها از یک پارچه نرم و مقداری خمیر دندان استفاده می کنند. اگر روکش در درب ضد صدا از جنس چوب و یا ورق رنگ شده است بهتر است به صورت دوره ای آنها را براق کننده زد تا براقی رنگ خود را حفظ کنند. درب های رزینی یا شیشه ای نیازی به واکس زدن ندارند.

درب هایی که دارای روکش فلزی و یا پلاستیکی هستند باید در مقابل خراشیده شدن محافظت شوند. این عملکردها به منظور افزایش عمر درب ضد صدا است.

امروزه، بسیاری از خانواده ها در منزل خود از درب ضد صدا استفاده می کنند، که زمان نصب آنها متفاوت است. زمانی که وارد منزل می شوید، درب ضد صدا را محکم نبندید، برای استفاده از کلید به زور متوسل نشوید، درب ضد صدا باید هر سال بررسی شود. پین های مختلف درب ، ممکن است بعد از چند سال استفاده زنگ بزنند، برای تعمیر آن ها، روغن گزینه مناسبی است. 

تعمیر صندلی...
ما را در سایت تعمیر صندلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین tamirsandali بازدید : 374 تاريخ : چهارشنبه 24 شهريور 1395 ساعت: 5:21

1. یکی از روش ها تعمیر مبل اینه که این قطعه رو به یک مکان خوب مثلا گاراژ منتقل کنین و هرگونه سخت افزار اونو جدا کنین ازش. البته باید هنگام استفاده از سودسوزآور که دودش هم مضره به خصوص برای افراد شیمیایی از خودتون محافظت کنین. بعد از اینکه به پوسته یا همون نوار اصلی مبل رسیدین رنگ رو باید بجوشونین و برای رنگ آمیزی از قلم استفاده کنین، برای حذف لایه ی قدیمی رنگ هم از یک خراشنده میتونین استفاده کنین و بعدش یک پوشش معدنی بهش بدین و الکل رو هم برای حذف آثار پوستگی رنگ به کار ببرین.

2. وجود میز و صندلی های چوبی لکه دار:

اگر مثلا یک تیکه چوبی جامد از مبلمانتونو بخاین تغییرات بدین بهتره از رنگ آمیزی به جای نقاشی استفاده کنین در این صورت دونه های چوبی بهتر نشون داده میشه، در تصویر یک میز غذاخوری نشون داده شده که چوبش حاصل درخت کاجه که رنگش باید قاعدتا نارنجی باشه ولی اکثر صاحب خونه ها دوس دارن میزشون در نهایت رنگ تیره ای داشته باشه.

3. روش قبلی تعمیر مبل که گفتیم رو چجوری باید عملی کنیم: به این طریق که با استفاده از سمباده همه ی گرد و خاک های موجود روی پوسته ی چوب رو از بین برده و چوب تهویه شده ای به دست میاد بعد از این کار روی چوب لایه هایی رو قرار بدین که پوششش باشه حتی چند لایه و در نهایت یک لایه پلی اورتان روی اون بذارین.

4. یک روش اینه که از صندلی خودتون در هر بار جدا کردن قطعاتش عکس بگیرین و بعد هم از قطعه پارچه ی اصلی به عنوان الگو استفاده کنین، اینطوری وقتی یک فرد حرفه ای که تو این زمینه ها کار کرده از لحاظ ساختاری به صندلیتون توجه کنه میتونه کامل اونو بازرسی کنه و متفاوته با بقیه افرادی که دید متوسطی نسبت به وسایل دارند.

5. روش لیمینگ و سفیدکاری تعمیر مبل : در این روش با استفاده از کاغذ سمباده یا یک سری ابزار دیگه چوب رو روشن می کنیم ولی به طریقی که ذراتش دیده بشه.

برای این منظور از وسایلی مثل کاغذ سمباده، مسواک مسی، موم شمع، موم لیمینگ یا پلی اورتان استفاده میشه.

6. بهتره زیر چوب رو با یک برس مسی یا برنجی دوغاب بدیم و بعدش با سمباده گرد و خاک روی اون رو پاک کنیم.

برای روشن کردن چوب میتونین از موم مخصوص لیمینگ، و شستشو با آب و پرایمر استفاده کنین. اگر از موم استفاده می کنین بهتره که با یک فولاد فلزی موم اضافی رو از سطح چوب پاک کنین و یا اگه از راه حل لیمینگ استفاده می کنین موم اضافیه اونو با پارچه ای خشک کرده و بعدش یک پوشش پلی اورتان بهش بپوشونین.

7. موضوع مهمی که مطرحه استفاده از رنگ یا روغن در رنگ آمیزی و تعمیر مبل است:

اگر تفکیک این دوتارو مطرح کنیم متوجه میشین که مزیت رنگ قابلیت حل شدن اون در آبه پس وسایلتون رو به راحتی میتونین در آب شستشو بدین.

ولی حالا رنگ روغنی که ترکیبی از مواد نفتی است: اول از همه مزیتش اینه جزو رنگ های ثروتمند و قوی محسوب میشن و پوشش بهتری برای وسایل ایجاد می کنن ولی خطرناک ترند و باید حلال های شیمیایی برای پاکسازیشون استفاده شه و در محل زباله های خطرناک شهری باید عملیات رنگ آمیزی انجام شه.

8. در این روش رنگ آمیزی همه قطعات و کشوهارو جدا کنین و بعدش روی یک پارچه یک تیکه آجر یا بلوکی از چوبها قرار بدین و شن و گرد و خاک رو پاک کنین، سپس لبه ی کشوها رو نوار نقاشی قرار بدین و بعد از رنگ آمیزی و نقاشی یک پوشش پرایمر بهش بدین و بذارین خشک شه.

برای نقاشی هم از یک رولر کوچیک برای اینکه نقاشی خط خطی نشه و صاف در بیاد به صورت بالا به پایین استفاده کنین و سپس اجازه بدین رنگ کامل خشک شه.

9. روش استفاده از اسپری رنگ برای تعمیر مبل :

میشه از ترکیب چند اسپری رنگ  و ایجاد فرمولی مناسب با عناصر مبلمان استفاده کنین.

ابزاری که به کار میرن واس این کار: دستکش های پلاستیکی، ماسک، نقاش و خود اسپری ها هستن.

حالا به چه روشی باید عمل کنین؟ به این صورت که دستکش های پلاستیکی رو دستتون کنین و ماسک رو بزنین(البته هر کسی که نقاشه این کارو انجام بده) بعد میتونین حتی با زدن چند تا رنگ روشن پوشش خوبی رو ایجاد کنین و در عرض مدت کوتاهی حتی چند ثانیه هم این رنگ ها خشک میشن.

10. یک روش دیگه برای تعمیر مبل اینه که به جای تغییر کل وسیله فقط بالشت یا کوسن یا همون جای نشستن رو عوض کنین، در واقع از یک بافت جدید استفاده کنین.

حالا از چه روشی میخاین پشتی یا همون کوسن مبل و صندلی رو تعویض کنین؟ اول اینکه میتونین به طور کامل اونو تعویض کنین یا از بافت قدیمی به عنوان الگویی برای بافت جدید استفاده کنین و بعدش این پشتی جدید رو به صندلی پیچ و مهره کنین تا محکم شه.

تعمیر صندلی...
ما را در سایت تعمیر صندلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین tamirsandali بازدید : 369 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 2:02

معمولا جک صندلی اداری بعد از مدتی کار کردن حالت خود را از دست می دهد در تعمیر صندلی اداری این جک صندلی توسط شرکت های دارای صلاحیت تعویض می گردد

گاهی اوقت مصرف کننده خود می خواهد جک صندلی را تعویض کند که این نیز روش خود را دارد:

1- صندلی را وارونه نموده ضربه به پوسته جک می زنید

2- جک صندلی را از محل اتصال با ضربه جدا می کنید

3-جک نو را جایگزین کرده و از صندلی استفاده می کنید.

تعمیر صندلی...
ما را در سایت تعمیر صندلی دنبال می کنید

برچسب : تعویض جک صندلی اداری, نویسنده : امین tamirsandali بازدید : 376 تاريخ : شنبه 13 شهريور 1395 ساعت: 13:02

مبلمانی که تحت شرایط ایده آل تهیه و در بهترین و مناسب ترین نقطه خانه قرار داده می شود، زمانی فرسوده و کهنه خواهد شد یا با توجه به شرایط زندگی ساکنان منزل یا تصمیم گیری های جدید، آماده تغییر شکل های کامل یا جزئی می شود؛ در این صورت باید به فکر بازسازی مبلمان باشید. حتی شاید بعد از مدت کوتاهی از شکل و سبک مبلمان تان خسته شوید و بخواهید آن را تغییر دهید.

روش هایی برای تعمیر مبل وجود دارد که در این جا به متداول ترین و مهم ترین آن ها می پردازیم. این روش ها اغلب توسط خود سازندگان مبلمان یا طراحانی که کار بازسازی انجام می دهند صورت می گیرد که نیازمند صرف هزینه و دقت است. اما شما هم می توانید برای بهبود شرایط محیط مسکونی تان دست به کار شوید و مبلمانی متفاوت از آنچه داشته اید، درست کنید.

ابتدا قسمت های شیشه ای (در کتابخانه) یا پارچه ای (در کاناپه) و هر عضو اضافه دیگری را جدا کنید و با یک سمباده چوب تمامی قسمت های چوبی را سمباده بزنید تا رنگ زیر ریخته شود و ناصافی ها از بین برود. در قسمت هایی که آسیب دیده یا شکاف یا سوراخی در آن به وجود آمده کمی بتونه استفاده کنید و روی آن را هم دوباره سمباده بکشید. برای کاری که در منزل انجام می دهید یک رنگ آستری و سپس رنگ نهایی کافی ست. گاه کشیدن سمباده بر روی چوب برای زدودن لایه جلا که با سیلر، کیلر یا روغن جلا اجرا شده و آوردن رنگ قبلی روی آن، جلوه ای هنری به کار می بخشد که با پولیش های فراوان کارگاه های مبل سازی تفاوت دارد. تعمیر مبل

  در روشی دیگر به عوض کردن رویه مبلمان نیاز داریم. این کار برای کاناپه ها، تختخواب ها و صندلی هایی که قسمت پارچه ای یا چرم کوب دارند مصداق پیدا می کند. بدین صورت که پارچه مبل یا صندلی را با پارچه جدید و نویی عوض می کنیم. البته عوض کردن پارچه مبل در منزل کار سختی است اما برای صندلی ها در صورتی که زیرسازی کفی صندلی به هم نخورده باشد می توان کفی را از صندلی جدا کرده، مبل را با پارچه موردنظر روکش و دوباره در جای خود ثابت کرد.

  از دیگر مواردی که در تعمیر مبل به ما کمک می کند و امروزه هم جایی در صنعت مبلمان به خود اختصاص داده است، تغییر افکت یا جلوه چوب مبلمان است. این تغییر جلوه اغلب (و نه همیشه)، با رنگ انجام می شود. می توانید یک یا دو عدد مبل کلاسیک نامرغوب و ارزان قیمت که شبیه به مدل کلاسیک ساخته شده تهیه کنید، به این روش آن را تغییر دهید و دو عدد مبل کلاسیک آنتیک و باارزش بسازید و در گوشه یا زاویه ای از فضا (مثل کنار شومینه) قرار دهید. انواع وایت واش ها، ورق طلا (نقره، مس) ها و پتنیه های مختلف از این گونه اند.

به عنوان مثال در روش ورق طلا: قسمت های چوبی مبل را طبق روش 1 آماده سازی کنید، روی کار را رنگ روغنی اُخرا بزنید و یکی دو روز فرصت خشک شدن کامل به آن بدهید. بعد چسب ورق طلا را که در بازار موجود است روی کار بزنید و حدود پنج دقیقه فرصت دهید تا روی کار کاملا خشک شود. بعد ورق طلا را به دقت بر دارید و با قلم موی نرم یا پارچه بسیار نرم روی کار بچسبانید. اگر قسمتی از رنگ اُخرا از زیر و بین ورق های طلا مشخص شود ایرادی ندارد. روی ورق طلا می توانید شاپن قهوه ای سوخته با دستمال تنظیف بکشید تا جلوه طلایی آنتیک به کار بدهد. برای نهایی کردن کار نیز روی آن لاک الکل بزنید. تعمیر مبل به این صورت می توانید مبلی با جلوه آنتیک داشته باشید. این روش برای قاب آینه های بزرگ و کنسول و میزها هم به کار می رود. در صورتی که روی کار کنده کاری باشد می توان آن را با آبی کپکی و کشیدن دستمال، کمی قدیمی تر جلوه داد.

  چهارمین روش، تکنیک «پاپیه ماشه» است. شاید این اسم در کارهایی با حجم کوچک مثل قلمدان یا گلدان به گوشتان آشنا باشد. اما این روش و روش های مشابه می تواند یک صندلی کهنه و بلااستفاده را به یک شیء دوست داشتنی و خاطره انگیز تبدیل کند. اصل کار «پاپیه ماشه» چسب کاغذ و خرده های روزنامه است. در این روش باید سطح کار را کاملا با خرده های روزنامه بپوشانید. به طوری که از سطح کار فقط روزنامه به چشم آید. این کار را با سریش انجام دهید که چسب بسیار محکمی ست و کار را هم سبک و ترد می کند. کار موردنظر را چند دور با خرده روزنامه بپوشانید تا ضخامتی در آن به وجود آید. تعمیر مبل بعد از خشک شدن کامل چسب ها، روی کار را با یک سمباده نرم صاف کنید. در آخر بتونه بزنید و بعد از خشک شدن سمباده بکشید تا یک سطح صیقلی و شکننده به وجود آید. حال می توانید روی آن را رنگ کنید یا نقاشی زیبایی بکشید و یک صندلی با نقش و نگار موردعلاقه خودتان داشته باشید.

  در روش پنجم می توان از انواع استنسیل ها و شابلون هایی که در بازار موجودند استفاده کرد. به این صورت که روی طلق شفاف نقشی را می کشید و با کاتر دور آن را می برید. حال یک شابلون دارید که می توانید در تاج تخت، کناره ها، دسته های مبل یا صندلی یا حتی قاب پنجره یا در منزل آن را به کار گیرید. با یک اسفنج که کمی رنگ اکریلیک روی آن زده اید روی شابلون بزنید تا نقشی از آن روی کار چاپ شود. حال این نقش می تواند با رنگی بسیار نزدیک به رنگ زمینه باشد که خیلی زننده جلوه نکند یا برعکس می تواند از رنگ های کاملا متضاد استفاده شود. تعمیر مبل

  از دیگر کارهایی که روی مبلمان مثل کمد، میز یا دراور می توان انجام داد، نقاشی کردن است. یعنی یک منظره یا موضوعی خاص بر روی کار نقاشی شود. در این روش استفاده از سبک نقاشی تاثیر زیادی در جلوه کار دارد. در این روش معمولا نقاشی هایی با سوژه های دلنشین خطوط نرم و نازک مثل نقاشی های سبک شرقی (چین) استفاده می شود.

تعمیر مبل  اگر نقاش خوبی نیستید، استفاده از تکنیک دکوپاژ می تواند جلوه بصری و در بسیاری موارد سبک آنتیک مطلوبی به کار بدهد. در اتاق کودکان دکوپاژ تصاویر فرشتگان بر روی تختخواب جلوه لطیفی دارد. هم چنین بر روی میز یا عسلی ها یا حتی مبل یا صندلی هایی که چوب ساده ای دارند و خواهان تنوعی در آن هستید می توانید از تکنیک دکوپاژ استفاده کنید. در تکنیک دکوپاژ، می توانید تصویر دلخواه خود را روی سطح کار بچسبانید و دور آن را سمباده بکشید تا اختلاف سطح نداشته باشد و برجستگی ایجاد نکند. بعد می توانید روی کار را برای جلوه متفاوت تر ترک بیاندازید یا جلا بزنید.

   یکی دیگر از کارهایی که بیشتر برای مبلمان ویلایی یا فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد، بهره گیری از موادی برای پوشاندن سطح مبلمان است که بیشتر در میز و عسلی کاربرد دارد. شما می توانید میز کوچک یا عسلی که مورد استفاده نیست را انتخاب کرده و سطح روی آن را با سرامیک متفاوت کنید. استفاده از سرامیک، گوش ماهی، خرده سنگ و... سطح میز را کاملا عوض می کند.

  تغییر کاربری از دیگر مواردی است که در تعمیر مبل و نوسازی به کار می آید و از یک شیء، وسیله دیگری با مورد استفاده متفاوتی می سازد. وقتی با دراوری مواجهید که جایی برای استفاده از آن ندارید و کهنگی آن هم مانع استفاده مجدد آن می شود، چه می کنید؟ یکی از راه ها این است که دیگر از آن به عنوان دراور استفاده نکنید. کشوها را درآورید و از هر کشو در جهتی استفاده کنید، مثلا فلاورباکس یا باکسی برای دیوار اتاق کودک و... . یا وقتی لوستر منزل بلااستفاده می ماند یکی از روش ها استفاده از قطعات و تزئینات روی آن است که می تواند در قسمت های دیگر منزل به زیبایی به کار آید. حتی می توان از چوب های به جامانده از مبلمان قدیمی و پایه های آن، چراغ تزئینی برای ورودی طراحی کرده، به زیبایی آن را رنگ کرد و مورد استفاده قرار داد.

تعمیر صندلی...
ما را در سایت تعمیر صندلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین tamirsandali بازدید : 375 تاريخ : شنبه 30 مرداد 1395 ساعت: 16:43

این اتفاق که مبل چوبی شما دچار خراشیدگی شود ممکن است تقریبا برای همه پیش آمده باشد. مخصوصا برای افرادی که جابجایی زیاد دارند و یا بچه شر و شیطون دارند. تعمیر مبل ولی جای نگرانی نیست همیشه برای هرچیزی راه حلی وجود دارد با یک آموزش ساده میتوانید در کمتر از ۵ دقیقه خودتان آن را تعمیر کنید.

وسایل و مبلمان چوبی به خاطر زیبایی ظاهری و استحکامی که دارند بسیار طرفدار دارند و مورد استقبال افراد هستند. تنها مشکل این‌گونه مبلمان و اثاثیه این است که ممکن است دچار خراشیدگی شوند. خراشیدگی‌های کوچک روی وسایل ممکن است زیبایی دکوراسیون داخلی یک خانه را تحت تاثیر قرار دهد. برای تعمیر و بازسازی مبلمان‌ و اثاثیه چوبی از مد افتاده و قدیمی ممکن است نیاز به کمک یک کارشناس باشد و اگر گمان می‌کنید که تعمیر این اثاثیه کار مقرون به صرفه یا مفیدی نیست می‌توانید قبل از اتخاذ هر نوع تصمیم و استراتژی برای تعمیر این گونه اثاثیه با یک کارشناس و متخصص خبره این فن مشاوره کنید.

خراش‌هایی که روی چرم این اثاثیه ایجاد می‌شود را باید به دست متخصصان و کارشناسان این حرفه سپرد، اما اگر از چرم واکس خورده استفاده شده است از بین بردن خراشیدگی کار چندان دشواری نخواهد بود. در این مطلب راه های از بین بردن این خط و خراشیدگی ها را آموزش می دهیم.

می‌توانید از واکس‌های تیوبی برای زدودن خراش و جلا بخشیدن به سطح مبلمان استفاده کنید. تعمیر مبل این واکس‌های مخصوص اثر خراش ایجاد شده را پر می‌کنند و باعث از بین رفتن آن می‌شوند. برای خراش‌های عمیق می‌توانید پی‌کان (چوب درخت گردوی آمریکای مرکزی) یا گردو را به آرامی روی سطح خراشیده بکشید. با این کار سطح خراشیده به صورت سریع، منظم و تمیز زدوده خواهد شد و روغن طبیعی موجود در این گیاهان موجب می‌شود تا مبلمان شما در برابر آسیب‌دیدگی و خراش‌های بعدی گارانتی شود.

راهکار دیگر استفاده از یک وسیله آرایشی است: بله مداد ابرو؛ مداد ابرو به دلیل وجود روغن در ساختارش و هم‌چنین تنوع رنگی که دارد برای پر کردن هر گونه خراشی مناسب است، حتی خراشیدگی‌های عمیق. برای این کار یک مداد ابرو متناسب با رنگ وسیله‌ای را که قرار است ترمیمش کنید انتخاب کنید و شکاف یا خراشیدگی را با مداد به آرامی پر کنید و سپس آن را جلا دهید. اگر چوب شکاف برداشته و خراشیدگی خیلی عمیق است، می‌توانید از مقداری سس مایونز استفاده کنید. تعمیر مبل سس مایونز را به آرامی در شکاف بریزید تا شکاف را پر کند و سپس مقدار اضافی را به آرامی پاک کنید و اجازه دهید یک تا سه روز به حال خود باقی بماند تا به خوبی در شکاف رخنه کند.

بعد از چند روز وقتی منطقه مورد نظر متورم شد مقدار اضافی را با دقت بردارید و سطح آن را تمیز کنید تا براق شود. حالا نوبت به ترفند اصلی برای تثبیت و محکم‌کاری می‌رسد؛ کمی خاکستر سیگار گرم را روی سطح بریزد تا از نفوذ آب به دورن چوب جلوگیری شود و در ضمن کار شما علاوه بر عایق‌بندی و نقاطی که دارای حباب هستند و سطح مورد نظر را ناصاف جلوه می‌دهند، نیز از بین بروند.

راهکار دیگر استفاده از چسب پودری به همراه مقدار کمی آب است. این خمیر را به آرامی روی سطح خراشیده بکشید و سپس سطح را تمیز نمایید. استفاده از خمیرداندان نیز راهکار دیگری است که اگر هیچ کدام از موارد بالا در دسترس شما نبود یا نمی‌توانستید از آن‌‌ها بهره ببرید می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید. تعمیر مبل سازندگان مبلمان چوبی از پاستل‌های مخصوص چوب برای ایجاد رنگ و سایه و نقش روی چوب استفاده می‌کنند، پس چرا ما باید هزینه اضافی برای تعمیر این‌گونه وسایل بپردازیم وقتی پاستل‌های رنگی در دسترس‌مان است؟ یک پاستل با رنگ متناسب و نزدیک به رنگ مبلمان و یا وسیله چوبی خود انتخاب کنید و به آرامی و دقت آن را در محل خراشیده بکشید و بعد به وسله یک دستمال نرم آن را جلا دهید و فقط در انجام این کار افراط نکنید زیرا ممکن است خراش روی چوب نمایان شود.

تعمیر صندلی...
ما را در سایت تعمیر صندلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین tamirsandali بازدید : 384 تاريخ : چهارشنبه 27 مرداد 1395 ساعت: 15:20

گروه تعمیر صندلی اداری ما برای خدمات بهتر در زمیه تعمیر صندلی اداری مواردی را برای شما به ارمغان آوردیم که یکی از این خدمات شامل تعمیر صندلی ارگونمی  می باشد که تمای مراحل تعمیر صندلی اداری را برای شما به ارمغان می آوریم که و از بهترین اجناس برای شما انجام می دهیم برای مشاوره بیشتر تعمیر صندلی اداری می توانید با کار شناسان ما تماس حاصل فرمایید

تعمیر صندلی...
ما را در سایت تعمیر صندلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین tamirsandali بازدید : 310 تاريخ : شنبه 23 مرداد 1395 ساعت: 13:14

تاريخچه:

زندگي پر از صداست و ما هميشه طالب شنيدن صداهاي خوش و حياتي هستيم و از صداهاي نا مطبوع و خطرناك گريزانيم. بطور كلي بايد گفت كه هر چه پيش مي دويم، بشر نسبت به حس شنوايي بيشتر توجه پيدا مي‌كند. پيشرفت روز افزون صنايع صوت از قبيل: تلفن ـ راديو ـ فونوگراف ضبط صوت روي فيلم و تهيه فيلمهاي صدا دار و غيره خود مي‌تواند بر اين موضوع دليلي مسلم باشد.

از نظر اهميتي كه درب آکوستیک يا علم صدا دارا مي‌باشد مي‌توان انتظار داشت كه اين موضوع در تاريخ علوم فيزيك جزو مطالب اساسي به شمار رفته باشد، در صورتي كه چنين چيزي نيست، زيرا در قبال تاريخ ساير علوم ، تاريخ درب آکوستیک قسمت از قلم افتاده و مهجوري بيش نيست. يكي از دلايل اين مهجوريت تاريخي اين است كه نظريه اساسي اصلي راجع به انتشار و اخذ صوت از زمانهاي بسيار قديم در تحولات فكر بشري پيدا شده و اسلوب اين فكر همان است كه امروزه مورد قبول ماست. قسمتهاي عمده علم آكوستيك عبارتند از:

توليد صوت:

وقتي كه به يك جسم جامد ضربه وارد مي‌سازيم، توليد صدا مي‌كند. تحت بعضي از شرايط صداي حاصل ، بگوش انسان خوش آيند و مطبوع است و اين در واقع اساس پيدايش علم موسيقي است كه ساليان دراز قبل از تاريخ ضبط صوت ، موجود بوده است، اما موسيقي ، قرنها قبل از نظر علمي مورد تحقيق قرار گيرد، جزو صنايع ظريفه محسوب مي‌گرديد. اين مطلب مورد قبول عموم است كه اولين فيلسوف يوناني كه مبناي موسيقي را برسي نموده است. فيثاغورث مي‌باشد كه 6 قرن قبل از ميلاد زندگي مي‌كرده است.

انتشار صوت و درب آکوستیک :

از مشاهداتي كه در قديم الايام شد. و بدست ما رسيده معلوم مي‌شود كه صوت بوسيله آزمايش‌هاي مربوط به هوا از يك نقطه به نقطه ديگر منتقل مي‌گردد. در حقيقت ارسطو اصرار داشت كه حركت آزمايش‌هاي مربوط به هوا در نقل و انتقالات صوت موثر است ولي اين موضوع مانند ساير مطالبي كه در فيزيك بيان نموده است همراه با ابهام است. چون در موقع انتقال صوت ، آزمايش‌هاي مربوط به هوا حركتي نمي‌كند، بنابراين جاي تعجب نيست كه بگوييم كه فلاسفه ديگر معاصر ارسطو اين عقيده او را تكذيب نمودند.

ارتباط صوت و ارتعاش با درب آکوستیک :

تجربيات يوميه نشان مي‌دهد كه احساس شنيدن وقتي براي ما پيدا مي‌شود كه شي كه در مجاورت ما واقع شده است به ارتعاش در آيد. مثلا اگر پهلوي ما جامي فلزي قرار داشته باشد چنانچه با يك قطعه فلز به بدنه جام بزنيم صدايي از آن به گوش مي‌رسد، و اگر با دقت به آن نگاه كنيم ملاحظه مي‌گردد كه در حين صدا دادن لبه جام غير واضح مي‌باشد و اين علامت ارتعاش سريع است.

اگر در اين هنگام پاندول سبك وزن ساده‌اي را به بدنه جام نزديك كنيم ضربه‌هاي پشت سر هم بدنه جام را روي پاندول كه دليل ارتعاش آن است بخوبي مشاهده مي‌كنيم. اما بعضي اوقات ارتعاش به اندازه‌اي سريع است كه با چشم ديده نمي‌شود و بايد با وسايل مختلف از قبيل وسيله فوق وجود آنرا در اجسام ظاهر ساخت.

تعمیر صندلی...
ما را در سایت تعمیر صندلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین tamirsandali بازدید : 351 تاريخ : شنبه 16 مرداد 1395 ساعت: 12:37

جک صندلی قطعه ای مکانیکی است که صندلی های اداری را از یک صندلی خشک و بیروح تبدیل به یک صندلی با کارآیی های فراوان می کند. قابلیت هایی نظیر بالا و پایین شدن و چرخش صندلی های گردان از هدایای این قطعه است.

آنچه در ایران به آن جک صندلی گفته می شود در زبان انگلیسی اصطلاحا فنر گازی (Gas springs) و یا استوانه ی گازی (Gas Cylinder) نامیده می شود. این مدل از جک، با فشار وزن فشرده می شود و در حین فشرده شدن گاز نیتروژن درونش متراکم می شود. با رها شدن گاز نیتروژن فشرده، جک به حالت اولیه خود باز میگردد. قدرت جک بسته به قطر لوله های داخلی و چندین پارامتر دیگر متغیر است و توان این جک ها معمولا بر حسب واحد نیوتن سنجیده می شود.

ساختار بیرونی جک دو استوانه با قطرهای متفاوت است که استوانه ی کوچک تر درون استوانه ی بزرگ تر می تواند حرکت کند. زمانی که استوانه ی کوچکتر بیرون می آید به طول این جک اضافه شده و وقتی که جک فشرده می شود طول جک کمتر است و نزدیک به طول استوانه ی بزرگ است.

میزانی که هر جک بالا و پایین می شود متغیر است و به اندازه ی بالا و پایین شدن هرجک، اصطلاحا کورس جک گفته می شود.جک اکثر صندلی های مبلمان پایتخت ، کورس 12 هستند. به این معنی که فشرده ترین حالت جک با حالت اولیه جک 12 سانتیمتر تفاوت دارد. البته کورس جک صندلی اپن معمولا بیش از 2 برابر هستند و در این مدل صندلی جک های کورس 21، 26 و 27 سانتیمتر استفاده می شود.

هر جک صندلی در بالاترین قسمت خود دکمه ای دارد که دریچه گاز داخل جک را باز می کند. در واقع شما برای هر بار بالا یا پایین کردن جک باید این دکمه را بزنید. این کار بصورت غیر مستقیم توسط اهرم کنار صندلی انجام می شود. زمانی که شما اهرم جک را با دست میزنید، دکمه ی جک زده می شود و بسته به اینکه روی صندلی نشسته باشید یا خیر، بالا یا پایین می رود. هربار که اهرم کنار صندلی زده می شود، یک جنگ بین فشار گاز متراکم شده و وزن شما آغاز می شود. اگر شما روی صندلی نشسته باشید پیروز این جنگ وزن شما است (زیاد به وزنتان ننازید، زحمتش را نیروی گرانش کره ی زمین میکشد) و این نیتروژن فشرده تر می شود و صندلی تا جایی که جک جا دارد پایین می رود. اما در صورتی که شما روی صندلی نباشید، زور نیتروژن می چربد و صندلی را تا جایی که کورس جک اجازه میدهد به بالا هل میدهد.

تعمیر صندلی...
ما را در سایت تعمیر صندلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین tamirsandali بازدید : 346 تاريخ : يکشنبه 10 مرداد 1395 ساعت: 12:30

در این قسمت تعمیر صندلی اداری ما به شما می گوییم چگونه جک صندلی خود را تعویض کنید:

ابتدا باید صندلی را وارونه کرد سپس آن را در یک جایی fix کرد تا تکانی نداشته باشد زیرا تکان باعث شکسته شدن پایه صندلی اداری می شود . جک صندلی به صورت بوش می باشد که داخل پایه قرار می گیرد و از آن سو که به مکانیسم متصل می باشد که دارای کونیک می باشد

سپس آن را از پایه با ضربه هایی کاملا محتاطانه در می آوریم می گوییم با احتیاط زیرا اگر بد ضربه بخورد سطح مقطع خود را از دست داده و در پایه پنج پر گیر می کند که در این صورت پایه نیز از بین می رود.

حال جک صندلی از پایه جدا شده می خواهیم آن را از مکانیسم جدا  کنیم آن هم مانند پایه باید ضربه بزنید ولی از حساسیت بیشتری بر خوردار است زیرا کوچکترین ضربه نابجا و غلط آن را کج کرده و حتی در مواردی می شکند.

حال نوبت کار گذاشتن جک نو می باشد ابتدا خرطومی را روی جک نو قرار می دهیم سپس جک را در مکانیسم و بعد بر روی پایه قرار می دهیم.

در این حالت است که ما به شما آموزش تعویض جک در تعمیر صندلی را می گوییم

تعمیر صندلی...
ما را در سایت تعمیر صندلی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین tamirsandali بازدید : 429 تاريخ : شنبه 2 مرداد 1395 ساعت: 13:25